• شماره ركورد كنفرانس
    4328
  • عنوان مقاله

    تاثير الگوي مديريت سايبرنتيك بر بهره وري منابع انساني در انجمن‌هاي علمي

  • پديدآورندگان

    ابراهيم زاده صنم Sebrahimzadeh94@gmail.com دانشگاه آزاد اسلامي , برادر رويا rbaradar@alzahra.ac.ir دانشگاه الزهرا (س)

  • تعداد صفحه
    13
  • كليدواژه
    مديريت سايبرنتيك , بهره وري منابع انساني , انجمن‌هاي علمي
  • سال انتشار
    1395
  • عنوان كنفرانس
    نقش انجمن كتابداري و اطلاع رساني ايران در توسعه علم
  • زبان مدرك
    فارسي
  • چكيده فارسي
    زمينه: سايبرنتيك به علم و هنر هدايت و نظارت سازما‌ن‌هاي پيچيده اطلاق ميشود كه در هر سازمان باعث رشد و ماندگاري آن سازمان مي باشد. از طرفي ديگر اهميت و نقش منابع انساني در انجمن هاي علمي بر كسي پوشيده نيست. انجمن هاي علمي، همانند هر سازمان‌ ديگر براي بقا در محيط پيچيده و پرچالش امروزي، نيازمند نيروي انساني توانمند و خلاق هستند و بسياري از تحقيقات حاكي از اين است كه رويكرد سايبرنتيك عامل قدرتمندي براي مديريت بهتر مؤسسات است. هدف: هدف اين پژوهش تببين بهره وري منابع انساني در انجمن‌هاي علمي توسط الگوي مديريت سايبرنتيك مي باشد. روش: با بررسي و مطالعه مروري در منابع و مقالات مرتبط در زمينه الگوي مديريت سايبرنتيك و بهره وري منابع انساني در انجمن‌هاي علمي به جمع آوري داده هاي در اين زمينه پرداخته شده است. يافته ها: يافته حاكي از آن است كه، بين مولفه هاي الگوي مديريت سايبرنيتك و بهره‌وري منابع انساني در انجمن هاي علمي همپوشاني‌هاي بسياري وجود دارد. همچنين، رويكرد سايبرنتيك و حضور چنين الگويي، مي تواند در بهره وري و اثربخشي منابع انساني با توجه به همپوشاني مولفه ها، مورد توجه قرار گيرد. كاربردهاي احتمالي: مي توان از الگوي مديريت سايبرنتيك در جهت افزايش بهره وري منابع انساني در انجمن هاي علمي استفاده كرد. اصالت/ ارزش: با رويكرد جديد به افزايش بهره وري منابع انساني در انجمن هاي علمي پرداخته شده است. مديران انجمن هاي علمي در جهت توسعه و افزايش بهره وري اعضا، مي‌توانند نتايج و يافته هاي اين مقاله را مورد توجه قرار دهند.
  • كشور
    ايران