• شماره ركورد كنفرانس
    4822
  • عنوان مقاله

    چگونگي رابطه معلم و دانش آموز براساس شيوه‎هاي مديريت

  • پديدآورندگان

    موسوي نژاد كاسگري سيدمحمدحسين mohammad_mn92@yahoo.com آموزش و پرورش , مرتضي زاده آرايي صالح Salehmortezazadeh@yahoo.com آموزش و پرورش

  • تعداد صفحه
    10
  • كليدواژه
    معلم , آموزش , دانش آموز , ارتباط
  • سال انتشار
    1397
  • عنوان كنفرانس
    سومين كنفرانس ملي رويكردهاي نوين در آموزش و پژوهش
  • زبان مدرك
    فارسي
  • چكيده فارسي
    معلم ، محور اصلي تعليم و تربيت است كه دلسوزانه فعاليت مي‏كند تا مطلبي را به نحو احسنت و قابل فهم به فراگيران منتقل كند. بديهي است كه در اين مسير مهم‎‎ ايجاد رفتار مطلوب در سايه ارتباط خوب و مؤثر با دانش‎آموز نقش اساسي دارد. براي يك ارتباط مؤثر و مناسب بين معلم و دانش‎آموز وبرقراري اين ارتباط ، مهارت‎هايي مورد نياز است. يك معلم توانا با بهره‎گيري از شيوه‎هاي متفاوت مي‎تواند پل ارتباطي بين خود و دانش‎آموز را ساخته و استحكام بخشد. مهارت‎هايي نظير: اجتناب از تنبيه شديد و مكرر، اجتناب از شوخي، پرهيز از پيش داوريهاي غير منصفانه، ابرازعلاقه و توجه به دانش‎آموز، احترام به آنها، رفتار دوستانه ، اهميت دادن به نظرات آنها و... آنچه كه مهم‎تر جلوه مي‏كند نقشي است كه خود دانش‎آموزان در برقراري يك ارتباط خوب با معلم خود دارا هستند. وقتي دانش‎آموزان بتوانند با معلمشان ارتباط برقرار كنند، خواهند توانست مشكلات آموزشي، يادگيري، رفتاري و ..... خود را به حداقل برسانند و محيط آموزش، محيطي دلپذير جهت اين امرخواهد شد
  • كشور
    ايران