شماره ركورد كنفرانس
4822
عنوان مقاله
چگونگي رابطه معلم و دانش آموز براساس شيوههاي مديريت
پديدآورندگان
موسوي نژاد كاسگري سيدمحمدحسين mohammad_mn92@yahoo.com آموزش و پرورش , مرتضي زاده آرايي صالح Salehmortezazadeh@yahoo.com آموزش و پرورش
تعداد صفحه
10
كليدواژه
معلم , آموزش , دانش آموز , ارتباط
سال انتشار
1397
عنوان كنفرانس
سومين كنفرانس ملي رويكردهاي نوين در آموزش و پژوهش
زبان مدرك
فارسي
چكيده فارسي
معلم ، محور اصلي تعليم و تربيت است كه دلسوزانه فعاليت ميكند تا مطلبي را به نحو احسنت و قابل فهم به فراگيران منتقل كند. بديهي است كه در اين مسير مهم ايجاد رفتار مطلوب در سايه ارتباط خوب و مؤثر با دانشآموز نقش اساسي دارد. براي يك ارتباط مؤثر و مناسب بين معلم و دانشآموز وبرقراري اين ارتباط ، مهارتهايي مورد نياز است. يك معلم توانا با بهرهگيري از شيوههاي متفاوت ميتواند پل ارتباطي بين خود و دانشآموز را ساخته و استحكام بخشد. مهارتهايي نظير: اجتناب از تنبيه شديد و مكرر، اجتناب از شوخي، پرهيز از پيش داوريهاي غير منصفانه، ابرازعلاقه و توجه به دانشآموز، احترام به آنها، رفتار دوستانه ، اهميت دادن به نظرات آنها و... آنچه كه مهمتر جلوه ميكند نقشي است كه خود دانشآموزان در برقراري يك ارتباط خوب با معلم خود دارا هستند. وقتي دانشآموزان بتوانند با معلمشان ارتباط برقرار كنند، خواهند توانست مشكلات آموزشي، يادگيري، رفتاري و ..... خود را به حداقل برسانند و محيط آموزش، محيطي دلپذير جهت اين امرخواهد شد
كشور
ايران
لينک به اين مدرک