• شماره ركورد كنفرانس
    5232
  • عنوان مقاله

    نقش معلمان در توسعه و تقويت مهارت هاي ارتباطي بين دانش آموزان

  • پديدآورندگان

    اميري سمانه mohaddesehamiri@yahoo.com اداره آموزش و پرورش ناحيه 2 ساري , عموزاد ندا sibesade@gmail.com آموزش و پرورش ناحيه 2 ساري , بابائي شيب آبنداني سمانه Babaei5457@gmail.com آموزش و پرورش ناحيه 2 ساري , مدرسي محبوبه mahboobehmodarresi@yahoo.com آموزش و پرورش ناحيه 2 ساري

  • تعداد صفحه
    9
  • كليدواژه
    برنامه درسي , مهارت هاي ارتباطي , تقويت رفتار , آموزش و پرورش
  • سال انتشار
    1400
  • عنوان كنفرانس
    ششمين كنفرانس ملي رويكردهاي نوين در آموزش و پژوهش
  • زبان مدرك
    فارسي
  • چكيده فارسي
    از مقاصد مهم تعليم و تربيت، كمك به زندگي بهتر و ايجاد شايستگي هايي در دانش آموزان براي زندگي از طريق بهره مندي آنان از مهارت هاي زندگي است. چنانچه در دنياي كنوني كه ساختار و روابط آن به طور مدام پيچيده تر مي شود، دانش آموزان به ويژه در دوره ابتدايي بايد به مهارت هاي فراواني مجهز باشند. دانش آموزاني كه از مهارت هاي ارتباطي كمتري برخوردارند به ندرت مورد پذيرش اطرافيان خود واقع شده و در حل تعارضات بين فردي در كوتاه مدت و بلند مدت با مشكلات فراواني روبرو مي شوند. اين مطالعه از نوع توصيفي، با استفاده از منابع كتابخانه اي- اينترنتي با هدف بررسي نقش آموزش و پرورش در تقويت مهارت هاي ارتباطي و مهارت هاي زندگي بين دانش آموزان مي باشد. هدف عمده و اصلي آموزش مهارت هاي زندگي، ارتقاي مهارت هاي فردي و اجتماعي دانش آموزان است. اساسي ترين نياز مهارتي دانش آموزان در عصر كنوني، خودكنترلي، مقابله با خشم و كاهش هيجان خواهي است كه آنها را در برابر رفتارهاي پرخطر حفظ مي كند. با اين ديدگاه، مهارت هاي زندگي يكي از شايستگي هاي حرفه اي معلمان به شمار مي رود كه بايستي مورد توجه قرار گيرد. همچنين اگر آموزش هاي مدرسه با آموزش مهارت هاي زندگي تركيب شوند، نگرشي سالم و سازنده در افراد نسبت به زندگي حاصل مي-شود كه نتيجه آن بروز رفتارهاي صحيح براي جلوگيري از ناهنجاري هاي روحي-رواني خواهد بود.
  • كشور
    ايران