شماره ركورد كنفرانس
5251
عنوان مقاله
مديريت پسماندهاي جامد شهري، گامي در راستاي تضمين حق بر محيطزيست سالم
پديدآورندگان
بابلي محمود babolimahmood@yahoo.com دانشگاه پيامنور، تهران، ايران , ساعدي الهام دانشگاه پيامنور، تهران، ايران
تعداد صفحه
7
كليدواژه
مديريت پسماند شهري , شهرداري , حق بر محيطزيست سالم.
سال انتشار
1401
عنوان كنفرانس
همايش ملي آموزش محيط زيست
زبان مدرك
فارسي
چكيده فارسي
اعلاميه 1972 استكهلم درباره محيطزيست، سرآغازي براي شناسايي حق بر محيطزيست سالم در جامعه بينالمللي شد. يكي از حوزههاي مهم تضمين اين حق، مديريت پسماند شهري است كه بخش عمده آن بر عهده شهرداريها بوده و دليل اين اهميت، تماس مستقيم انسانهاي شهرنشين با پسماند، در زندگي روزمره و تهديد محيطزيست و سلامت آنها توسط پسماند است؛ به همين جهت تبيين ابعاد و لوازم تضمين حق بر محيطزيست سالم در مديريت پسماند شهري ضروري به نظر ميرسد. شهرداريها بهعنوان يك نهاد اداره محلي و يك دستگاه عمومي غيردولتي در تضمين اين حق در شهرها و بهطور خاص در حوزه مديريت پسماند شهري نقش اساسي و مهم دارند. اين مقاله با روش توصيفي تحليلي از نوع اسنادي به اين مقوله و تبيين آن پرداخته است.
كشور
ايران
لينک به اين مدرک