شماره ركورد كنفرانس
5296
عنوان مقاله
چگونه توانستم مشكلات املاء نويسي دانش آموزپايه دوم را بر طرف كنم
پديدآورندگان
جوانمردي علي alijavanmardi76@yahoo.com آموزش و پرورش
تعداد صفحه
12
كليدواژه
دانش آموز , درس املا , اختلالات املا
سال انتشار
1401
عنوان كنفرانس
دومين همايش ملي پژوهشمند
زبان مدرك
فارسي
چكيده فارسي
املا، به معني جانشين ساختن صحيح صورت نوشتاري كلمات و حروف به جاي صورت آوايي آنهاست.اصطلاح ديس گرافي نيز براي كودكاني اطلاق ميشود كه عليرغم هوش طبيعي، بسيار بد مينويسند. برخي معتقدند كه بدنويسي اين كودكان معمولاً به دليل عدم هماهنگي حركتي آنان است اما به هر حال نوشتن بايد به عنوان يك عمل پيچيده كه شامل رشد ذهني، مهارتهاي حركتي و بينايي است، در نظر گرفته شود. با توجه به اينكه معمولاً بيان محاورهاي كلمات و نوشتن رسمي آنها در بسياري از موارد با يكديگر تطابق ندارد لذا املا نوشتن كار دشواري است. اينجانب در سال تحصيلي 1400-1401 با دانش آموزي در پايه دوم ابتدايي مواجه بودم كه داراي اختلال در املا نويسي بود . با ديدن اين مشكلات تصميم گرفتم تا راه حل هايي براي بهتر شدن او اتخاذ نمايم . بعد از جمع آوري اطلاعات و تجزيه تحليل آن ، با روش هايي هچون ، افزايش تمركز در دانش آموز ، تقويت عضلات ، تقويت حافظه ديداري و شنوايي و روش هاي جديد املاگويي مشكلات او را در درس املا كاهش دادم .
كشور
ايران
لينک به اين مدرک