شماره ركورد كنفرانس
5301
عنوان مقاله
امكانسنجي بازيافت انرژي موجود در گاز خروجي كوره ها براي استفاده در ديگ بخار نيروگاه هاي بخار
پديدآورندگان
پيرودين حامد hamedpeyro@saadi.shirazu.ac.ir دانشگاه شيراز
تعداد صفحه
5
كليدواژه
مدل سازي , مديريت مصرف انرژي , چرخه , بازيافت انرژي
سال انتشار
1402
عنوان كنفرانس
هشتمين كنفرانس دوسالانه انرژي پاك
زبان مدرك
فارسي
چكيده فارسي
با توجه به اهميت مديريت مصرف انرژي در صنايع ، در سالهاي گذشته ، محققين مختلفي در اين زمينه مقالات مختلفي را ارائه نموده اند. بر همين اساس و با توجه به اهميت اين موضوع، در اين تحقيق امكان استفاده از انرژي گازهاي خروجي از كوره ها به منظور تامين انرژي مورد نياز در ديگ بخار نيروگاههاي بخار اصلاح شده، مورد بررسي قرار مي گيرد. بر اساس مدلسازي انجام شده با استفاده از نرم افزار Aspen، مشخص مي گردد كه مي توان با استفاده از ۱/۵۶۶ كيلوگرم بر ثانيه گاز داغ با دماي اوليه ۶۰۰ درجه سليسيوس، انرژي لازم براي ديگ بخار يك چرخه كه برابر با ۳۴۶۳۱۰ كيلوژول بر ثانيه است را تامين نمود و كاري معادل با ۵/۱۱۶۴۱۵ كيلوژول بر ثانيه توليد كرد و به اين ترتيب ، نشان داده مي شود كه در صورت بازيافت انرژي موجود در گازهاي خروجي از كورهها، مي توان كار بيشتري را با حفظ كارايي چرخه ايجاد نمود.
كشور
ايران
لينک به اين مدرک