شماره ركورد كنفرانس
5371
عنوان مقاله
چهارجانبه گرايي در طراحي زيست بوم حكمراني استاني در نظام نوآوري منطقه اي (مورد مطالعه: برنامۀ بومي يزد بهره ور)
پديدآورندگان
كارگر شوركي هدايت Hkargar@ostanyazd.ir استانداري يزد , زارع بنادكوكي عباس شركت سامان آوران توسعه، يزد , سازش اميرعباس شركت سامان آوران توسعه، يزد , رحماني جعفر سازمان مديريت و برنامه ريزي يزد
تعداد صفحه
11
كليدواژه
نظام نوآوري منطقه اي , زيستبوم حكمراني نوآوري , بهرهوري , استان يزد , برنامۀ يزد بهرهور
سال انتشار
1402
عنوان كنفرانس
سومين همايش ملي توسعه نوآوري منطقه اي؛ نقش دولت، دانشگاه، بخش خصوصي و جامعه
زبان مدرك
فارسي
چكيده فارسي
تشكيل و بهره برداري از نظام نوآوري منطقه اي نيازمند بهره مندي از مجموعه اي از عناصر زيرساختي و همچنين فعاليت هماهنگ بازيگران متنوعي است كه در تعامل با همديگر اهداف اين نظام را دنبال كنند. منظومه اي كه تمامي اين عوامل و فعالان را شامل باشد، تحت عنوان زيست بوم حكمراني شناخته مي شود و درجه كيفيت آن اثري سرنوشت ساز بر شايستگي ابعاد مختلف نظام نوآوري منطقه اي خواهد داشت. از سوي ديگر، راهبرد چهارجانبه گرايي در تنظيم مناسبات ميان بازيگران زيست بوم حكمراني نوآوري كه مشتمل بر تعامل اثربخش ميان نهاد دولت، بخش خصوصي، دانشگاه و جامعه تعريف شده است، در زمره سياست ها و ارزش هاي حاكم بر فضاي نوآوري منطقه اي و ملي به شمار مي آيد. هدف اصلي از اين پژوهش كه با رويكرد كيفي و ماهيت توسعه اي تنظيم شده، طراحي عناصر ساختاري زيستبوم حكمراني استاني در عرصۀ نوآوري با تمركز بر بهرهوري است. بدين منظور، برنامه بومي ارتقاي بهره وري در استان يزد كه با عنوان «يزد بهره ور» شناخته مي شود مورد تحليل قرار گرفته تا تجربه اي كه در تدوين اين سند استاني حاصل آمده است مورد الگوبرداري در ساير حوزه هاي نوآوري منطقه اي واقع شود. در اين راه ضمن بهرهگيري از راهبردهاي پژوهشي مناسب از قبيل نشست خبرگان و بحث گروهي، اقدام به برگزاري جلسات همانديشي با حضور نمايندگان گروههاي متنوع ذينفعان اين برنامه صورت گرفته است و در نهايت، الگويي از ساختار تعاملي ميان اركان اصلي اين زيستبوم با رويكرد چهارجانبه گرايي در استان يزد استخراج و پس از اعتبارسنجي پيشنهاد شده است.
كشور
ايران
لينک به اين مدرک