شماره ركورد
1172573
عنوان مقاله
به ياد مهدي طالب رئيس سابق انجمن انسان شناسي ايران استادي كه نگران ايران بود
پديد آورندگان
رفيع فر، جلال الدين دانشگاه تهران
تعداد صفحه
3
از صفحه
21
از صفحه (ادامه)
0
تا صفحه
23
تا صفحه(ادامه)
0
كليدواژه
ندارد
چكيده فارسي
اين بار نوبت او بود، هرچند آمدن و رفتن اصلا نوبتي نيست! هركه آمد روزي خواهد رفت كه اين روزهميشه زود است! او هنوز كارهاي زيادي داشت كه 50 سال پيش شروع كرده ولي به اتمام نرسانده بود. در جامعه محققين واهل فكر، روال كار همين است، تا آخرين لحظه هنوز كار تمام شدهاي دركار نيست، چرا كه هر روز و هر لحظه بايستي به نظرات و نوشتههايت فكركني و در حال به روز رساني و كاملتر كردن آنها باشي. ولي افسوس كه حقيقتِ مرگ چيز ديگريست! او كار خودش را در موقع تعيين شده تمام ميكند. مهدي طالب از جمله استاداني بود كه بيش از نيم قرن به كار پژوهش و تدريس در دانشگاه تهران پرداخت. او دكتراي جامعهشناسي را از دانشگاه شهر تولوز (فرانسه) گرفت. يكي از اولين پژوهشگران جامعهشناسي روستايي در موسسه مطالعات و تحقيقات اجتماعي دانشگاه تهران بود و همچنين يكي از بنيانگذاران رشته توسعه روستايي در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران.
سال انتشار
1398
عنوان نشريه
نامه انسان شناسي
فايل PDF
8208035
لينک به اين مدرک