• شماره ركورد
    497166
  • عنوان مقاله

    بهره گيري معلمان علوم پايه مقاطع راهنمايي و متوسطه از فناوري اطلاعات و ارتباطات

  • پديد آورندگان

    آيتي ، محسن نويسنده , , رستمي، مريم نويسنده گروه مامايي، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد مسجد سليمان ,

  • اطلاعات موجودي
    فصلنامه سال 1390
  • رتبه نشريه
    علمي پژوهشي
  • تعداد صفحه
    8
  • از صفحه
    127
  • تا صفحه
    134
  • چكيده فارسي
    پژوهش حاضر با هدف بررسي چگونگي بهره‏گيري معلمان علوم مقاطع راهنمايي و متوسطه شهر بيرجند در سال 1389 از فناوري اطلاعات و ارتباطات بر اساس طبقه‏بندي يونسكو (سطوح ظهور كننده، كاربردي، ادغامي و تحولي) انجام شده است. اين پژوهش از نظر روش، توصيفي- پيمايشي و از نظر هدف، كاربردي بوده است. جامعه پژوهش 217 نفر دبيران علوم (شامل رشته‏هاي زيست، شيمي، فيزيك و زمين‏شناسي) بوده و گروه نمونه 175 نفر را شامل شد كه به شيوه طبقه‏اي با نسبت‏هاي يكسان انتخاب شدند. اطلاعات مورد نياز با استفاده از پرسش‏نامه‏ محقق ساخته مبتني بر طبقه بندي يونسكو جمع آوري شد. اعتبار پرسش‏نامه توسط هشت نفر از اساتيد علوم تربيتي كه به‏ طور تخصصي در حوزه فناوري‏اطلاعات و ارتباطات فعاليت دارند، مورد تاييد قرار گرفت و پايايي ابزار 80/0 به‏دست آمد. داده‏ها با روش خي‏دو تحليل شدند. يافته‏ها در زمينه سطح كاربرد فناوري‏اطلاعات و ارتباطات توسط معلمان نشان داد بيشترين فراواني مربوط به سطح كاربردي و كمترين فراواني مربوط به سطح تحولي مي‏باشد. همچنين يافته‏ها نشان مي‏دهد بيشتر معلمان مورد مطالعه (5/53%) اظهار داشته‏اند كه به ندرت (هفتگي) از ابزارها استفاده مي‏كنند و 5/10% معلمان اعلام كرده‏اند كه در بسياري موارد از ابزارها استفاده مي‏نمايند. اين امر نشان دهنده ميزان پايين كاربرد اين ابزارها توسط معلمان است.
  • سال انتشار
    1390
  • عنوان نشريه
    فناوري آموزش
  • عنوان نشريه
    فناوري آموزش
  • اطلاعات موجودي
    فصلنامه با شماره پیاپی سال 1390
  • كلمات كليدي
    #تست#آزمون###امتحان